Portfolio
Uge 45.Læs litteratur
Har læst i Dohn, N.B., & Johnsen, L Web 2.0 samt en masse andre artikler omkring It, medier, teknologier.
Web 2.0 - difination af begrebet
Har forholdt mig til Hannes fælles respons til vores artikel på PBworks
Sociale netværkssteder
Har kommenteret de forskellige Facebooks på vores blogs
Fokus på din blog
Har været inde på min blog og redigeret og redigeret og redigeret og bliver nok ikke færdig, der er syntes jeg, noget som godt kunne stå eller være bedrer så siden ikke står så rodet. Jeg kunne godt tænke mig at bloggen var mere stilrent. Men det bliver nok ganske godt til sidst
Didaktiske modeller.
Har brugt lidt af weekenden på at reflektere over Web 2.0 og skrevet lidt på min blog.
Uge 44
Læs litteratur
Kapitel 1 - 3 læste +
lidt mere. Meget spændende læsning og gode formulerede situationer De mange
eksempler på web 2.0 undervisningssituationer giver stof til eftertanke også
selv om de er taget fra forholdsvis lange videregående uddannelser, men jeg
tror at de sagtens kan implementeres på de forløb vi praktiserer, altså de
noget kortere uddannelser inden for erhvervsuddannelserne.
Web 2.0
- difination af begrebet
Vi fik
skrevet en artikel om Web 2.0 men om den er for kort eller tilfredsstillende er
jeg ikke klar over, men jeg venter på, at Hanne kommenterer og evt. stiller
nogle spørgsmål til artiklen.
Sociale
netværkssteder - Facebook
Jeg fik
skrevet en post i min blog omkring Facebook set ud fra en underviseres perspektiv
og venter på at mine kollegaer vil kommenterer på posten så vi kan få en dialog
omkring brugen af Facebook i undervisningssammenhæng.
Sociale
netværkssteder 2
Skriv
en kommentar til dine medstuderendes post om "Facebook set ud
fra en undervisers perspektiv".
Jeg har desværre ikke kunne finde nogle indlæg omkring Facebook i de andres blogge.
Jeg har desværre ikke kunne finde nogle indlæg omkring Facebook i de andres blogge.
Fokus
på din blog (6-10 timer)
Indhold og form din
blog. Jeg har brugt meget tid på at lege med layouten på bloggen, det tager tid
at skulle designe sin egen blog når man starter fra bunden og ikke har den
fjerneste ide om hvordan. Men med lidt hjælp fra diverse videoer fra You Tube
og i de forskellige uv - planer fik jeg da stablet en blog på benene som
begynder at se ud af lidt. Men jeg er ikke helt færdig med de forskellige
funktioner og layout endnu, det er noget jeg løbende vil forberede i takt med
at jeg får mere indsigt i hvad en blog egentlig kan.
Uge 43.
I starten af forløbet op til kursuset fik vi lagt en
UV-plan op i BB, en grov skitse som for talte os ”hvad, hvornår, hvorhenne”,
herefter blev der for ugen lagt en plan op i BB som fortalte os ”hvordan” med
udførlige instrukser og jeg har været i gennem følgende
Præsentation af
forløbets opbygning
Vi startede den første uge af PDen asynkront, hvor Hanne
Søgaard havde lagt en velkomst video og en præsentation af sig selv som
fortalte hvem hun var og hvad forløbet gik ud på, et overblik over kurset opbygning, omfang og læringsmål.
Præsenter dig selv på
Blackboard
Vi skulle også selv præsenterer os inde på BB for de
andre deltager/kursister på kursuset og herefter kommenterer på nogle af deres
præsentationer, hvilket jeg syntes var en god måde at lære de andre deltager
på.
Opret din egen blog
(web 2.0)
Jeg fik også oprettet en blog her på siden. Jeg havde
egentlig lavet en for et stykke tid siden men havde lykkeligt glemt den, men
den er nu oprettet og jeg glæder mig til at se, hvad den udvikler sig til i
løbet af forløbet da jeg tror at det er noget jeg vil kunne bruge rigtig meget
i min undervisning/planlægning
Indlæg af Reimar Ivang
og Charlotte Larsen
Vi skulle på Danskernes akademi lytte til indlæg fra
Remer Ivang og Charlotte Larsen og herefter finde 3 hovedpunkter fra indlæggene
som vi fandt væsentlige i forhold til
teknologiudviklingUdform en fælles tekst
Vi skulle ud fra teksten "Skole 2.0 - global og lokal starte en fælles wiki på
BB, hvor vi skulle sammenholde
teksten med de 3 hovedpunkter, som jeg fandt fra indlæggene af Reimar Ivang og
Charlotte Larsen og herefter gøre sig nogle overvejelser over, hvad teknologen
kommer til at betyde for uddannelsesinstitutionerne i en global og lokal
kontekst, samt hvilke didaktiske udfordringer vi står overfor.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar