Søg i denne blog

tirsdag den 28. oktober 2014

Portfolie



Uge 43.

Hvis jeg lige skal resumer op hvad jeg har bedrevet i den første uge af PDen

I starten af forløbet op til kursuset fik vi lagt en UV-plan op i BB, en grov skitse som for talte os ”hvad, hvornår, hvorhenne”, herefter blev der for ugen lagt en plan op i BB som fortalte os ”hvordan” med udførlige instrukser og jeg har været i gennem følgende

Præsentation af forløbets opbygning
Vi startede den første uge af PDen asynkront, hvor Hanne Søgaard havde lagt en velkomst video og en præsentation af sig selv som fortalte hvem hun var og hvad forløbet gik ud på, et overblik over kurset opbygning, omfang og læringsmål.
Præsenter dig selv på Blackboard
Vi skulle også selv præsenterer os inde på BB for de andre deltager/kursister på kursuset og herefter kommenterer på nogle af deres præsentationer, hvilket jeg syntes var en god måde at lære de andre deltager på.
Opret din egen blog (web 2.0)
Jeg fik også oprettet en blog her på siden. Jeg havde egentlig lavet en for et stykke tid siden men havde lykkeligt glemt den, men den er nu oprettet og jeg glæder mig til at se, hvad den udvikler sig til i løbet af forløbet da jeg tror at det er noget jeg vil kunne bruge rigtig meget i min undervisning/planlægning
Indlæg af Reimar Ivang og Charlotte Larsen
Vi skulle på Danskernes akademi lytte til indlæg fra Remer Ivang og Charlotte Larsen og herefter finde 3 hovedpunkter fra indlæggene som vi fandt væsentlige i forhold til teknologiudvikling

Udform en fælles tekst
Vi skulle ud fra teksten "Skole 2.0 - global og lokal starte en fælles wiki på BB, hvor vi skulle sammenholde teksten med de 3 hovedpunkter, som jeg fandt fra indlæggene af Reimar Ivang og Charlotte Larsen og herefter gøre sig nogle overvejelser over, hvad teknologen kommer til at betyde for uddannelsesinstitutionerne i en global og lokal kontekst, samt hvilke didaktiske udfordringer vi står overfor.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar